VÄLKOMNA TILL

Anno 1963

SENASTE NYTT

29 April 2019 - Ny hemsida

Välkommen till Mjölby Fiskevårdsförenings nya hemsida!

Vi hoppas att alla fiskeintresserade ska uppskatta den och inspirera er till nya härliga fisketurer!

6 April 2019 - Viktig info innan premiärer. Den som väntar på fiske… : )

Innan premiärdatum så råder det fiskeförbud i Svartån från 1/4 till annonserad premiär som är den 19/4.

Skogssjön från 1/5 till annonserad premiär som är den 18/5

16 Februari 2019 - Premiärer

Svartån 19/4. Skogssjön 18/5

SVARTÅN

Svartån (Mjölby FVO) är det andra fiskevatten som föreningen förvaltar åt Mjölby Kommun. I Svartån görs det likaså utplantering av regnbåge och öring till utannonserad premiär och en stödutsättning till sommaren. Svartån hyser gott om olika fiskearter, bl.a. mycket stor Färna som ger fantastiska utmaningar och roligt fiske. Gädda, abborre och annan vitfisk är det också gott om.

En trevlig å att meta i och som lockar många specimenmetare runt om i landet för sina fina möjligheter till rekordfiskar.

Välkommen till Svartån, Mjölby FVO!

----------

Fiskeförbud från den 1/4 till annonserad premiär 2019. Fångst av öring förbjuden 1 oktober t.o.m. 31 december.

Kräftfiske är strängt förbjudet i Svartån!

SKOGSSJÖN

Mjölby Fiskevårdsförening förvaltar Mjölby kommuns fiskevatten och Skogssjön är en av två. I Skogsjön kan speciellt Ruda och storgädda nämnas som utmanande fångstmöjligheter. Föreningen utplanterar vid 3 tillfällen under året med ädelfisk för att öka kvalitén på fisket. Regnbågslax till utannonserad premiär och en stöd-isättning till sommaren samt till vinterfisket röding/regnbåge, som har ett premiärdatum efter årsskiftet.

Under vår/sommar kan man hyra båt i Skogssjön. Fem båtar finns till förfogande.

Välkommen till Skogssjön!

----------

Fiskeförbud från den 1/5 till annonserad premiär 18/5 2019 samt 1/11 till annonserad premiär den 5/1 2019.

Kräftfiske är strängt förbjudet i Skogssjön!

BILDER

Fiske vid hembygdsgården
Små som stora är fiske...
Spinnfiske nedanför Hembygdsgården